Trends bij webwinkels

Als je iets besteld bij een webshop dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een erg groeiende branche en online winkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Doordat de concurrentie steeds meer word onder webwinkels blijven webwinkels constant met nieuwe innovaties komen. Door constant te blijven innoveren creëert een online winkel een voordeel ten opzichte de competitie. Door deze pluspunten van de webwinkel bestel je bij deze webshop en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die online winkel jou iets meer te bieden heeft? In dit artikel behandelen wij de meest actuele e-commerce trends van dit moment.

Snellere levertijden

Een groeiende trend is het steeds sneller bezorgen van artikelen. Als je eerst iets kocht bij een online winkel kon je er op rekenen dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Winkels die online verkopen halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde artikel bij jouw thuis te bezorgen. Veel webwinkels bieden voor 23.59 besteld is morgen in huis. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er websites zoals Morgenbinnen.nl die overzichten geven van online winkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als consument niet op zoek te gaan naar webshops die de volgende dag in huis leveren.

Achteraf betalen bij steeds meer webwinkels

Ook is achteraf betalen een nieuwe trend geworden. Steeds meer consumenten zijn op zoek naar online winkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit later betalen word geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze online winkels waar je later kunt betalen. Hierdoor kan de klant zonder moeite deze online winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo makkelijk mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een app waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al hebt betaald. Ook kan je bij deze betaalmethodes er voor kiezen om je schulden in delen af te betalen. Het later betalen wordt dus steeds gemakkelijker gemaakt.

Verduurzaming

Ook is er een geheel nieuwe eis bij gekomen bij webshops die weinig met klanttevredenheid te maken heeft. Dit is steeds milieuvriendelijker pakketten afleveren. Veel bezorgdiensten stappen over naar CO2-neutrale bezorging en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door iets duurzamers. Ook ontvang je bij de meeste bestellingen geen papieren factuur meer bij je pakketje, maar krijg je de prijsopgave digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Bedrijven onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te creëren door iets goeds te doen voor de wereld.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Winkelwagen